Too Many Animals

Too Many Animals is een game gebaseerd op het spel “Simon Says”. Gemaakt in de Unity3D Engine en geschreven in C#. Zelfstandig project.

Logo ontwerp

De focus doelgroep voor het spel zijn kinderen van 5 tot 12 jaar oud, maar iedereen is natuurlijk welkom. Met deze doelgroep in mijn achterhoofd moest de style en het logo op de juiste manier communiceren met de doelgroep.

Voor het logo en de art richting waren er voor mij drie dingen belangrijk:

  • Leesbaarheid.
  • Kleurrijk.
  • Vriendelijk.

Onderzoek en Characters

Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan naar wat er momenteel populair is onder de bovengenoemde doelgroep. Zo kwamen er naar boven dat de doelgroep de game “Minecraft” het meeste speelt per week en dat de doelgroep erg positief reageert op dieren. Deze informatie was leidend voor de uiteindelijke richting die de game genomen heeft.

Hiernaast op afbeeldingen A.2 zijn de beschikbare characters te zien, momenteel zijn het er 11+ i.p.v. de afgebeelde 9.

Prototype Playtest

Used Programs:

  • Unity3D (C#)
  • Autodesk Maya
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator